Polityka jakości

Dążenie do spełniania wymagań oczekiwanych przez współczesnego pacjenta, zgodnie z obowiązującymi aktami prawa i przepisami wewnętrznymi nie ograniczają się tylko do wprowadzania procedur i instrukcji, ale kładą również nacisk na jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych. Dbałość o dobro pacjenta jest naszym celem. Wymaga to od nas ciągłego wdrażania skutecznych mechanizmów podnoszących jakość udzielanych świadczeń i dbałość zarówno o bezpieczeństwo pacjenta, jak i o bezpieczeństwo informacji, aby nasze działania były skuteczne i zmierzały we właściwym kierunku.

Sukcesywnie wdrażamy procedury i instrukcje mające na celu doskonalenie systemu zarządzania jakością, a w szczególności spełnienie wymagań określonych w standardach akredytacyjnych Ministra Zdrowia.

Od wielu lat w trosce o pacjenta i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych WSZ w Koninie prowadzi analizę satysfakcji pacjenta, będącą istotnym elementem oceny jakości świadczonej opieki zdrowotnej.

Przedmiotem naszych badań jest również personel WSZ w Koninie, z którym wspólnie pracujemy na sukces naszej placówki, jego efektywność jest ważnym elementem na drodze
do realizacji naszych celów. Pozytywny stosunek personelu do powierzonych im obowiązków, a także do otoczenia i współpracowników wpływa na wzrost efektywności pracy.

Nasze cele strategiczne

Cele strategiczne Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Koninie to:

  1. Zapewnienie satysfakcji pacjenta.
  2. Zwiększanie oferty świadczeń oraz źródeł finansowania.
  3. Zapewnienie równowagi finansowej Szpitala.
  4. Optymalizacja kosztów leczenia pacjenta.
  5. Optymalizacja kosztów działalności pomocniczej.
  6. Wdrożenie procesu marketingu i komunikacji z otoczeniem.
  7. Doskonalenie procesu profilaktyki i edukacji pacjenta.
  8. Podnoszenie efektywności procesu leczenia pacjenta.
  9. Podnoszenie efektywności procesów pomocniczych.
  10. Podnoszenie efektywności procesu zarządzania Szpitalem.
  11. Rozwijanie kompetencji w powiązaniu z podnoszeniem kwalifikacji pracowników.
  12. Rozwój systemu informacyjnego i komunikacji wewnętrznej.
  13. Rozwijanie potencjału materialnego i usługowego.
  14. Rozwój kultury organizacyjnej i systemu motywacyjnego.