Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego należy w szczególności:
- udzielanie pomocy w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem,
warunkami pobytu i wypisaniem ze szpitala psychiatrycznego;
- wyjaśnianie lub pomaganie w wyjaśnianiu ustnych i pisemnych skarg tych osób;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym
tych osób;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno-informacyjnej w zakresie praw osób
korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital psychiatryczny
Od 25 października 2022 r. funkcję Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego pełni Pani Dominika Opała.
Podstawową formą kontaktu z rzecznikiem jest kontakt telefoniczny lub mailowy.Kontakt bezpośrednio do RzPSzP: tel.: 660 509 982, mail: d.opala@rpp.gov.pl
Pacjenci mogą korzystać z bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta dostępnej pod numerem 800 190 590,czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00- 18:00.
Adres do korespondencji:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Departament ds. Zdrowia Psychicznego
kancelaria@rpp.gov.pl
tel.: (22) 532 82 50
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- informacji o swoim stanie zdrowia;
- zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem,
w szczególności z jego stanem zdrowia;
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
- poszanowania intymności i godności, w szczególności
w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- opieki duszpasterskiej;
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Kontakt
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta
800-190-590 (z tel. stacjonarnych oraz komórkowych)
czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 – 82 – 50
fax.: (22) 532 – 82 – 30
kancelaria@rpp.gov.pl
Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Strona Rzecznika Praw Pacjenta