Prawa pacjenta
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych -> KLIKNIJ TU
RZECZNIK PRAW PACJENTA SZPITALA PSYCHIATRYCZNEGO
Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego należy w szczególności:
- udzielanie pomocy w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem, warunkami pobytu i wypisaniem ze szpitala psychiatrycznego;
- wyjaśnianie lub pomaganie w wyjaśnianiu ustnych i pisemnych skarg tych osób;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym tych osób;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno-informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital psychiatryczny
Od 25 października 2022 r. funkcję Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego pełni Pani Dominika Opała.
Podstawową formą kontaktu z rzecznikiem jest kontakt telefoniczny lub mailowy.
Kontakt bezpośrednio do RzPSzP: tel.: 660 509 982, mail: d.opala [at] rpp.gov.pl (d[dot]opala[at]rpp[dot]gov[dot]pl)
Pacjenci mogą korzystać z bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta dostępnej pod numerem 800 190 590, działa całodobowo 7dni w tygodniu przez 24 godziny.
Adres do korespondencji:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Departament ds. Zdrowia Psychicznego
kancelaria [at] rpp.gov.pl (kancelaria[at]rpp[dot]gov[dot]pl)
tel.: (22) 532 82 50
PACJENT MA PRAWO DO
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- informacji o swoim stanie zdrowia;
- zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
- poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
- poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- opieki duszpasterskiej;
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Szpitala/ Pełnomocnik Dyrektora Szpitala ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych
Pani Elżbieta Rakowicz
ul. Szpitalna 45
62-504 Konin
Kontakt telefoniczny:
Wtorki i czwartki w godz. 10:00 - 12:00
tel. kom. 451 056 175
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Kontakt:
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta
800-190-590 (z tel. stacjonarnych oraz komórkowych)
działa całodobowo 7dni w tygodniu przez 24 godziny.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 – 82 – 50
fax.: (22) 532 – 82 – 30
kancelaria [at] rpp.gov.pl (kancelaria[at]rpp[dot]gov[dot]pl)
Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Strona Rzecznika Praw Pacjenta
Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta działa całodobowo. Jest dostępna dla wszystkich Pacjentów pod bezpłatnym, niezmienionym numerem telefonu 800 190 590. Eksperci Rzecznika Praw Pacjenta są do dyspozycji Pacjenta 7 dni w tygodniu przez 24 godziny aby jeszcze skuteczniej wspierać Pacjentów w rozwiązywaniu sytuacji trudnych.