Polityka jakości
Dążenie do spełniania wymagań oczekiwanych przez współczesnego pacjenta, zgodnie z obowiązującymi aktami prawa i przepisami wewnętrznymi nie ograniczają się tylko do wprowadzania procedur i instrukcji, ale kładą również nacisk na jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych. Dbałość o dobro pacjenta jest naszym celem. Wymaga to od nas ciągłego wdrażania skutecznych mechanizmów podnoszących jakość udzielanych świadczeń i dbałość zarówno o bezpieczeństwo pacjenta, jak i o bezpieczeństwo informacji, aby nasze działania były skuteczne i zmierzały we właściwym kierunku.
Sukcesywnie wdrażamy procedury i instrukcje mające na celu doskonalenie systemu zarządzania jakością, a w szczególności spełnienie wymagań określonych w standardach akredytacyjnych Ministra Zdrowia.
Od wielu lat w trosce o pacjenta i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych WSZ w Koninie prowadzi analizę satysfakcji pacjenta, będącą istotnym elementem oceny jakości świadczonej opieki zdrowotnej.
Przedmiotem naszych badań jest również personel WSZ w Koninie, z którym wspólnie pracujemy na sukces naszej placówki, jego efektywność jest ważnym elementem na drodze
do realizacji naszych celów. Pozytywny stosunek personelu do powierzonych im obowiązków, a także do otoczenia i współpracowników wpływa na wzrost efektywności pracy.
NASZE CELE STRATEGICZNE
Cele strategiczne dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie:
- Zapewnienie satysfakcji pacjenta.
- Zwiększanie oferty świadczeń oraz źródeł finansowania.
- Zapewnienie równowagi finansowej Szpitala.
- Optymalizacja kosztów leczenia pacjenta.
- Optymalizacja kosztów działalności pomocniczej.
- Wdrożenie procesu marketingu i komunikacji z otoczeniem.
- Doskonalenie procesu profilaktyki i edukacji pacjenta.
- Podnoszenie efektywności procesu leczenia pacjenta.
- Podnoszenie efektywności procesów pomocniczych.
- Podnoszenie efektywności procesu zarządzania Szpitalem.
- Rozwijanie kompetencji w powiązaniu z podnoszeniem kwalifikacji pracowników.
- Rozwój systemu informacyjnego i komunikacji wewnętrznej.
- Rozwijanie potencjału materialnego i usługowego.
- Rozwój kultury organizacyjnej i systemu motywacyjnego.